Giv virksomhedens sundhed et boost med firmafrugt

08 December 2018
Astrid Pedersen

editorial

I min egenskab af HR- og facility manager i en mellemstor virksomhed, er det mit ansvar at forestå de tiltag, som skal sikre medarbejdernes trivsel. Når man, som de fleste af vore ansatte, tilbringer mellem otte og ti timer på kontoret på daglig basis, bør disse timer være så behagelige som overhovedet muligt. Min opgave er at finde ud af, hvordan vi gør hverdagen både spændende, udfordrende og rar, således at arbejdspladsens moral højnes, og medarbejdernes generelle humør og motivation maksimeres.

Firmafrugt som sundheds fremmende tiltag på arbejdspladsen

Flere af mine initiativer har i høj grad handlet om medarbejdernes fysiske og mentale sundhed, ligesom sammenholdet og den generelle team spirit har fået et løft. Vi har blandt andet oprettet løbehold til den årlige DHL stafet, iværksat en ugentlig dag med undervisning i den lokale kajak klub, og sørget for, at medarbejderne får rabat på baneleje i tennis klubben.

Derudover tilbydes medarbejder rabat på medlemskab i fitness centeret – og vi har gratis rygestop kurser samt en diætist tilknyttet arbejdspladsen. Vores leverandør af frokost ordning er nøje udvalgt efter kriterier så som sundhed og økologi. Og så har jeg bestilt firmafrugt via Frugtcompagniet, hvilket giver medarbejderne et sundt alternativ til sodavand og slik, når arbejdsdagen går på hæld, og krop og hjerne begynder at kræve sukker og hurtige kulhydrater.

Frugtcompagniet – en glimrende frugtordning

Med Frugtcompagniet får jeg dagligt friske leverancer af årstidens lækre frugter. Det er tydeligt at fornemme, at de dygtige folk bag Frugtcompagniet brænder for deres hverv, og sætter en stor ære i at udvælge de mest friske og fejlfri stykker frugt til deres kunder hver eneste morgen på Grønttorvet. Mine frugt leverancer ankommer til samme tidspunkt hver dag – og lige til døren. Jeg skal blot fordele frugten i kurve, og stille den ud på afdelingerne.

Prøv Frugtcompagniet, hvis du også vil højne sundheden i din virksomhed.

More articles