Når gulvafslibning går helt galt!

30 January 2021
Camilla Skøtt

editorial

Er du en af dem, der med positivt sind kaster dig over det ene håndværksprojekt efter det andet, og ender du ud med blandede resultater? Nogle gange går det godt, andre gange går det knap så godt. Sådan er det for de fleste, og selv håndværkerne kan have en dårlig dag…

Ja, det er da heldigvis de færreste professionelle håndværkere, der har så dårlige dage, at det går ud over kundernes endelige resultat. De fleste formår da at rette om på eventuelle fejl uden at det koster mere – i hvert fald hvis det er håndværkerens egen skyld. Men forleden faldt vi over denne artikel om gulvafslibning, og hvis den bygger på en sand historie, så er både kunde og gulvsliber da svært uheldige.

Forestil dig, at du endelig har fået taget dig sammen til at bestille en gulvafslibning. Du har ryddet op og flyttet møbler, du har planlagt, at du kan sove ude for at lade efterbehandlingen tørre i fred og ro og du har endda tage fri fra arbejde for at kunne overrække nøglerne til gulvsliberen. Men så kommer han ikke… og det endda selvom du havde tjekket, at anmeldelserne var gode og kunderne tilfredse.

Når den dårlige dag oprinder

Gulvsliberen har netop gjort sig klar, bilen er tjekket og alt udstyret er lastet. Han skal være hos dig om 20 min., og det passer helt perfekt med hans tidsplan. Lige indtil nøglen drejes i tændingen, og bilen ikke vil starte. Det er jo ikke ligefrem, fordi han kan tage bussen med alt det udstyr, der skal bruges, så her sidder han; du kan ikke hente ham (det må du ikke), og hans kolleger er med sikkerhed langt væk, når han har brug for dem (sådan er det altid)… det må da siges at være en rigtig dårlig start på dagen. Både for ham og dig.

More articles