Som en dygtig tekstforfatter forstår du at agere efter kundens ønsker

09 April 2021
Anders Lundtang Hansen

Hvis du anser dig selv som en dygtig tekstforfatter, så er det lige så vigtigt, at dine kunder tænker det samme, også selvom du har en mellemmand, du arbejder gennem, eller du har tilknyttet til et sted i en periode, som du måske vender tilbage til.

For du kan jo skrive højt og flot om dig selv, men hvis du ikke kan fremvise tidligere, gode resultater af stort eller småt, så er det måske svært at skaffe sig nyt arbejde (derfor er det svært at starte ud som tekstforfatter, da man ikke har så meget tidligere arbejde at vise frem).

Det er på den måde, at man får nogle gode anbefalinger, og man kan vise tilfredse kunderesultater frem, som potentielle arbejdsgivere eller andre kunder kan tage fat i for at høre nærmere, hvordan arbejdet blev udført.

Nogle steder har man måske endda en profil med ens virke, hvor man kan se anbefalinger og udtalelser.

Kunderne skal vide, at du er en dygtig tekstforfatter

Det er ikke altid let at være ens egen chef, for hvis man falder igennem på ens arbejdsplads, når man er almindelig lønmodtager, så er der måske en anden til at tage skraldet, og der er eventuelt forståelse for det, hvis man er ny i faget.

Som selvstændig tekstforfatter skal man gerne præstere godt hver gang, og man skal have meget selvdisciplin og ikke mindst forstå kundernes ønsker og behov.

Derfor er det lige så vigtigt, at selvom man er god til at skrive forskellige former for tekster, så kan man også agere korrekt foran kunden.

Således skal man man sætte sig ind i, hvad der er deres ønsker; man aftaler en deadline, og den overholder man.

Hvis kunden ikke er tilfreds, så er det sjældent en god idé at brokke sig, for det er kunden, der altid har ret og sørger for, at man kan få betalt ens regninger.

More articles